Broschyr Omsorgsmässa 9 oktober på Duvan

Dag på Duvan - Omsorgsmässa 9 oktober

Kom till Duvan den 9 oktober, mellan klockan 9:30-15:30. Representanter från andra föreningar i Sölvesborg, biblioteket, Apoteket och kommunen med flera kommer också att delta.

Datum/tid: Tisdag 2012-10-09 kl. 09:30 - 15:30
Plats: Duvan Sölvesborg

Dag på Duvan - Omsorgsmässa på Duvan den 9 oktober

Kom till Duvan tisdagen den 9 oktober, mellan klockan 9:30-15:30. Det bjuds också på fika och underhållning. Det kommer att vara olika programpunkter hela dagen. Vi informerar om Reumatikerföreningen, reumatiska sjukdomar samt vårt temaår 2012: Reumatikerförbundet -  Kunskap som lindrar.

På Omsorgsmässan samlas representanter från kommun, landsting och de andra aktörer som erbjuder insatser eller aktiviteter inom omsorgsområdet under ett tak. Mässan är en bred satsning för att nå ut med information och innefattar Rollatorcafé – en möjlighet att serva rollatorn inför vintern, Anhörigdag samt Psykiatriveckan.

Välkomna!!

Läs mer på Sölvesborg kommuns hemsida: http://www.solvesborg.se/omsorgsmassa

Några hålltider under dagen:
09.30 och 13.30  Hjärt-och lungsjukas förening visar hur hjärtstartare och spiritomimätning
                         fungerar
10.00 – 11.00     Underhållning med Duvans husband.
13.00 – 13.30     Apoteket informerar  –  Så här tar du din medicin.
14.30 – 15.30     Kristin Eriksson underhåller med gitarr och durspel

Det bjuds på kaffe med dopp. Varmt välkomna!

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!